:: Nurul Iman Qistina ::

MERANGKAK DAN BERAYA

Posted on: October 2, 2009

Di usia 270 hari @ 9 bulan, Qisy dah mula merangkak. Hari pertama Qisy merangkak ialah semasa beraya di Kelantan.

Yang lagi best ialah Qisy kemaruk nak berdiri. Kesian kat mummy dan daddy sebab kadang-kadang (macam selalu jer, hihi) Qisy akan menangis atau merengek bila duduk atau baring. Tapi bila daddy angkat dan bagi Qisy berdiri, terus diam. Seronok berdiri tau 🙂

Qisy berdiri

Qisy 9 bulan 3

Qisy berdiri 2

Tahun ni adalah tahun pertama Qisy sambut Hari Raya. Meriah sangat-sangat. Kat rumah nenek Esah, ada wak, acik dan paman yang ramai! Rajin bebenor diorang ber’baraan’ (bahasa jawa yang bermaksud ziarah). Paling terharu ialah masa ‘ngepuro’ atau saling bermaaf-maafan.

Beraya kat rumah Tok Ma pulak walaupun tak banyak ziarah, tapi makan sedaaaaaaappp!!! Terutama sekali daddy yang makan roti jala buatan aunty tiap-tiap hari!

Baju raya tahun warna utama ialah Hijau kat rumah Nenek Esah dan Kuning kat rmah Tok Ma. Warna-warna lain mummy beli warna biru dan oren 🙂

Selamat Hari Raya semua!!!

Qisy Raya 2009 2

Qisy raya 2009

Advertisements

2 Responses to "MERANGKAK DAN BERAYA"

besarnya tudung qisy… nanti suruh mummy & daddy beli yg kecil sedikit ye 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: